۱۳۹۱ تیر ۸, پنجشنبه

مصاحبه فوکوس با رضا پهلوی تکرار حرف های قبلی او بود


مصاحبه فوکوس با رضا پهلوی تکرار حرف های قبلی او بود
رضا پهلوی درمصاحبه با هفته نامه آلمانی فوکوس خود را شاه قانونی مملکت معرفی می کند اما بعدا در بیانیه ای میگوید: "این مصاحبه با اشتباهات مختلفی از زبان انگلیسی به آلمانی وسپس به فارسی ترجمه شده است. بسیاری از مطالب درج شده در این متن به زبان آلمانی وهمچنین نسخه فارسی آن با ادبیات رضا پهلوی همخوانی ندارد. از هم میهنان گرامی دعوت بعمل می آید تا به مصاحبه های دیگر در ارتباط با همین محتوا که در همان هفته با رسانه های دیگر انجام شده است، رجوع نمایند."
سوال این است که مگر رضا پهلوی در مطالبی که قبلا منتشر کرده است چیزی غیر از آنچه در مصاحبه با فوکوس بر زبان رانده  گفته است؟
برای مقایسه  چند نمونه از نوشته های قبلی رضا پهلوی را در انیجا بری قضاوت خوانندگان میاوریم:
1-      در کتاب زمان انتخاب، نوشته رضا پهلوی، فصل اول:
سوال: شما خود را در هیبتی به جز یک پادشاه مشروطه خواه نمی بینید؟
جواب: «صادقانه بگویم نه! جمهوری خواهان به من پیشنهاد کردند که از پادشاهی چشم بپوشم و همزمان اطمینان دادند که از من به عنوان نامزد آینده ریاست جمهوری ایران دموکراتیک پشتیبانی میکنند. پاسخ من به آنها این بود و هست که من حق ندارم با چنین اقدامی، گزینه پادشاهی را پیش از آنکه مردم درباره اش تصمیم گرفته باشند، نفی کنم… چه بخواهم چه نخواهم برای بسیاری از ایرانیان من پسر شاه و وارث نهاد پادشاهی ام»! 
2-      در کتاب  نسیم دگرگونی رضا پهلوی میگوید:
«از میان بیش از ۶۷ میلیون مردم ایران، من خود را در جایگاه “ویژه ای” می یابم چون تنها فردی هستم که مسولیت تاریخی “نمایندگی یک نماد” را بر دوش دارم»
3-      درکتاب نسیم دگرگونی در جای دیگری می نویسد: «در این برهه از تاریخ میهنمان، من شخصا برای ایران نظام پادشاهی مشروطه را برتر از جمهوری می یابم. اگر غیر از این بود بیش از دو دهه پیش، وظایف وارث تاج و تخت ایران را بر عهده نمی گرفتم… امروز در شایستگی نهاد پادشاهی برای ایران، همان اهمیت و همان ارزش تاریخی مطرح است، اهمیت و ارزشی که حتی از تاریخ پیش از انقلاب هم احتمالا فراتر رفته است»!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر